PRN.271.II.39.2024 „Sporządzenie opinii biegłego dotyczącej naruszenia stosunków wodnych w m Bartkowa Posadowa między działkami 385/4 i 385/5”
Treść
Gródek nad Dunajcem, 6 sierpnia 2024 r.
PRN.271.II.39.2024
Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
Zamawiający : Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem zaprasza do złożenia oferty na wykonanie zadania o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 130 000,00 złotych pn.
„Sporządzenie opinii biegłego dotyczącej naruszenia stosunków wodnych w m Bartkowa Posadowa między działkami 385/4 i 385/5”
I. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Gródek nad Dunajcem – Urząd Gminy Gródek nad Dunajcem
Gródek nad Dunajcem 54, 33-318 Gródek nad Dunajcem
tel.: 018 440 10 35, fax: 018 440 10 35 wew. 20
NIP: 734-348-28-12
REGON: 491892191
Pracownikiem upoważnionym do kontaktów z Wykonawcami jest:
Lesław Czul - kierownik Referatu Podatków, Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami,
tel.: 018 440 10 35 wew. 22.
e-mail: lczul@gminagrodek.pl
II. Przedmiot i zakres zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia stanowi wykonanie opinii biegłego/ekspertyzy w dziedzinie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnych, w prowadzonym przez Wójta Gminy Gródek nad Dunajcem postępowaniu administracyjnym w sprawie naruszenia stosunków wodnych na działce nr 385/4 obręb geodezyjny Bartkowa Posadowa na skutek prac przeprowadzonych na działce 385/5 obręb geodezyjny Bartkowa Posadowa mogących mieć szkodliwy wpływ na grunty sąsiednie.
2. Zakres opracowania będzie określać:
1) opis stanu istniejącego na gruncie, w szczególności jaki był ostatnio stan wody na gruncie obu działek;
2) opis stanu poprzedniego obu działek, sporządzonego w oparciu o mapy archiwalne i informacje zainteresowanych wraz z dokumentacją fotograficzną;
3) porównanie stanu poprzedniego i istniejącego, opis zaistniałych zmian;
4) pomiary sytuacyjno-wysokościowe wraz z niezbędnymi przekrojami, określenie położenia działki nr 385/4 względem działki nr 385/5 w Bartkowej Posadowej, czy jest położona wyżej bądź niżej, określić o ile;
5) czy i kiedy nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie na działkach 385/4 i 385/4 w Bartkowej Posadowej, (jeżeli tak – to czy została ona wywołana działaniami właściciela działki o nr geod. 385/5 w Bartkowej Posadowej, czy została wywołana innymi czynnikami - wskazać jakimi);
6) czy nastąpiła zmiana kierunku odpływu wód opadowych (jeżeli tak – to z jakiej przyczyny, czy z powodu dokonanych zmian);
7) na czym polegała i kto jest sprawcą zmiany stanu wody na gruncie;
8) czy dochodzi do osuszania/ ograniczenia / zwiększenia spływu wód na/z działek sąsiadujących z działką nr 385/4, w szczególności na dz. 385/5 i jaka jest tego przyczyna;
9) wyszczególnienie konkretnych działań właścicieli działki nr 385/5, które zaingerowały w ukształtowany w terenie system zasobów wodnych;
10) czy wykopy na działce nr 385/5 w Bartkowej-Posadowej spowodowały zmianę ukształtowanego w terenie systemu zasobów wodnych;
11) czy ewentualna zmiana stosunków wodnych spowodowała szkody na działkach sąsiednich, przede wszystkim na działce nr 385/4 w Bartkowej-Posadowej (jeżeli tak to wyszczególnić);
12) wpływ wód opadowych i roztopowych w najmniej korzystnym okresie roku;
13) wskazanie najskuteczniejszych i najprostszych sposobów zabezpieczenia działek sąsiednich, przede wszystkim działki nr 385/4 w Bartkowej-Posadowej, przed ewentualnymi szkodami związanymi z ewentualną zmianą stosunków wodnych;
14) hipotezę przyszłościową – czy w związku z przeprowadzonymi działaniami na działce nr 385/5 w Bartkowej-Posadowej, w przyszłości może wystąpić zjawisko podsychania nieruchomości zlokalizowanej na działce nr 385/4 w Bartkowej-Posadowej;
15) działania mające na celu przywrócenie warunków niepowodujących podsychanie nieruchomości na działce nr 385/4 w Bartkowej-Posadowej.
3. Opracowanie będzie również zawierać podsumowanie, zalecenia oraz wnioski konieczne do wydania decyzji administracyjnej w toku postępowania o którym mowa w art. 234 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne,
4. Wnioski, zalecenia wskazane w ust.4 będą konkretne i w przypadku stwierdzenia, że zasadne jest wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom będą one jednoznacznie określać jakie urządzenia, o jakich konkretnie szczegółowych parametrach technicznych, powinny zostać wykonane. W przypadku jeżeli wnioski i zalecenia będą wskazywały na konieczność przywrócenia stanu poprzedniego to będą one wskazać jednoznacznie jaki był stan poprzedni na działce, która ma zostać przywrócona do stanu poprzedniego.
5. W zakres prac wchodzi:
- zebranie materiałów wyjściowych, w tym map,
- przeprowadzenie oględzin z udziałem stron,
- sporządzenie „Opinii” w wersji papierowej i elektronicznej,
- pisemne ustosunkowanie się do ewentualnych uwag stron postępowania, Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu i ew. Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie w niezbędnym zakresie.
6. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszelkie niezbędne czynności konieczne do zrealizowania przedmiotu umowy, zgodnie z wymogami Zamawiającego określonymi w zapytaniu ofertowym.
III. Termin wykonania zamówienia:
- Termin wykonania całości przedmiotu umowy do 90 dni od dnia podpisania umowy.
- Za dzień wykonania przedmiotu umowy przyjmuje się podpisanie protokołu odbioru.
- W przypadku wystąpienia opóźnień w realizacji umowy strony zgodnie ustalą nowy termin jej wykonania w drodze aneksu.
- Zmiana terminu realizacji umowy jest dopuszczalna w przypadku, gdy wynika z okoliczności, które są niezależne od stron, w szczególności w razie konieczności przesunięcia terminu czynności administracyjnych, konieczności wykonania dodatkowych czynności, powtórzenia czynności , w tym czynności terenowych i innych podobnych przypadkach.
IV. Przekazanie przedmiotu zamówienia:
- Z odbioru przedmiotu umowy zostanie sporządzony protokół odbioru, podpisany przez upoważnionych przedstawicieli obu stron z uwzględnieniem ust. 2 w siedzibie Zamawiającego.
- Zamawiający w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia przez Wykonawcę przedmiotu umowy do odbioru może uznać jakość otrzymanego przedmiotu umowy lub w przypadku konieczności wprowadzenia zmian poinformować Wykonawcę o ustalonych wadach, powyższa informacja zostanie przekazana Wykonawcy w formie pisemnej.
- W razie konieczności wprowadzenia zmian lub stwierdzenia wad w przekazanym opracowaniu, za które odpowiada Wykonawca, przedstawiciel Zamawiającego wyznaczy Wykonawcy termin do ich bezpłatnego usunięcia. Przez wady należy rozumieć niezgodność dostarczonych materiałów z zakresem wymagań oraz inne uwagi Zamawiającego.
- W przypadku stwierdzenia istotnych wad, Zamawiający może się wstrzymać z podpisaniem protokołu do czasu usunięcia tych wad.
- Wykonawca dołączy do opracowania oświadczenie, że jest ono wykonane zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami oraz, że zostało wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
V. Opis sposobu przygotowania propozycji ofertowej:
- Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i złożona w formie pisemnej.
- Cena musi być wyrażona w postaci cyfrowej (min. podana brutto w PLN), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W przypadku rozbieżności w podaniu ceny w postaci słownej i cyfrowej uznaje się za prawidłową cenę w postaci cyfrowej.
- Prawidłowe ustalenie należnej stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm.), a informację na temat jego wysokości lub zwolnienia należy podać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1).
VI. Zawartość oferty i wymagania dotyczące oferty:
- Wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
- Każdy wykonawca może przedłożyć tylko jedną ofertę.
- Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania oferenta.
VII. Kryteria oceny propozycji ofertowej i opis sposobu obliczenia ceny:
- Jedynym kryterium oceny propozycji cenowej (ofertowej) jest cena zamówienia (wartość brutto wyrażona w PLN).
2. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty, w przypadku takiej samej ceny, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych.
3. Zaproponowana cena powinna zawierać:
- wartość netto przedmiotu zamówienia w PLN,
- obowiązujący podatek od wartości i usług (VAT),
- wartość brutto przedmiotu zamówienia w PLN.
VIII. Założenia i dodatkowe ustalenia:
- Wykonawca zobowiązany jest wykonać opinię zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, obowiązującymi w tym zakresie normami i zasadami wiedzy, w tym w szczególności z :
- Zaleca się, aby Wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej na terenie objętym wyceną.
- Wykonawca użyje do wykonania opinii materiałów własnych oraz pokryje koszty związane z wykorzystaniem i zakupem materiałów geodezyjnych wymaganych do sporządzenia operatów szacunkowych (np. mapa ewidencyjna, wypis z rejestru gruntów).
- Opinię należy sporządzić w minimum dwóch egzemplarzach: w jednym egzemplarzu w formie papierowej wraz dokumentacją fotograficzną oraz jeden egzemplarz w formie elektronicznej (skan).
- Wszystkie strony oferty oraz ewentualne poprawki powinny być podpisane przez wykonawcę lub jego upełnomocnionego przedstawiciela. Upoważnienie do podpisania oferty winno być dołączone do oferty.
- Cena powinna zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy jest wynagrodzeniem ryczałtowym i powinno uwzględniać wszelkie niezbędne koszty wykonania przedmiotu zamówienia w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.
- Niedoszacowanie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w ofercie.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- zmiany lub odwołania niniejszego zapytania,
- zmiany warunków lub terminów prowadzonego postępowania ofertowego,
- ograniczenia zakresu zamówienia
- unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny, a także pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
IX. Miejsce i termin złożenia propozycji ofertowej:
Propozycję ofertową należy złożyć do dnia 21 sierpnia 2024 r. do godz. 14:00.
Decydujące znaczenia dla oceny zachowania powyższego terminu ma data wpływu oferty do Zamawiającego:
- listownie na adres: Urząd Gminy Gródek nad Dunajcem, Referat Podatków Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami; Gródek nad Dunajcem 54; 33-318 Gródek nad Dunajcem, - z dopiskiem – „OFERTA na sporządzenie opinii biegłego dotyczącej naruszenia stosunków wodnych w m Bartkowa Posadowa między działkami 385/4 i 385/5”.”. Nie otwierać przed upływem terminu otwarcia ofert,
- osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem,; Gródek nad Dunajcem 54; 33-318 Gródek nad Dunajcem,
- W wersji elektronicznej na adres: lczul@gminagrodek.pl – dopuszcza się złożenie oferty w postaci skanu oferty w formie pisemnej lub podpisanie oferty ważnym certyfikatem elektronicznym
X. Dodatkowe ustalenia:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- zmiany lub odwołania niniejszego zapytania,
- zmiany warunków lub terminów prowadzonego postępowania ofertowego,
- unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny, a także pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
- Zamawiający odrzuci ofertę:
- która zostanie złożona po terminie, o którym mowa w pkt 5 niniejszego zapytania;
- jeżeli jej treść nie będzie odpowiadała treści niniejszego zapytania;
- gdy wykonawca nie przedłoży w wyznaczonym terminie odpowiednich dokumentów;
- gdy wykonawca nie złoży w wyznaczonym terminie uzupełnień oraz wyjaśnień dotyczących oferty;
- jeżeli jej złożenie będzie stanowiło czyn bezprawny;
- która zostanie złożona przez wykonawcę niespełniającego warunków udziału w niniejszym postępowaniu.
- Zamawiający unieważni niniejsze postępowanie, jeżeli:
- nie wpłynie żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu;
- cena najkorzystniejszej oferty będzie przewyższała kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia;
- nastąpi zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym;
- postępowanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- wezwania wykonawcy do złożenia uzupełnień oraz wyjaśnień dotyczących ofert;
- wezwania wykonawcy do przedłożenia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte w formularzu ofertowym;
- poprawienia oczywistych lub nieistotnych omyłek w ofercie;
- podjęcia negocjacji z wybranymi lub wybranym wykonawcą celem uzyskania możliwie korzystnych warunków zamówienia;
- wyboru kolejnej najkorzystniejszej oferty, jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia;
- odwołania niniejszego zapytania jeżeli nastąpi zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym.
- W niniejszym postępowaniu korespondencja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami przekazywana będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej na adres: lczul@gminagrodek.pl
- Niniejsze zapytanie nie stanowi czynności w postępowaniu prowadzonym na zasadach i w trybie określonym przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, ani nie stanowi zobowiązania do zawarcia umowy
XI. Związanie ofertą
Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia jej otwarcia.
XII. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie przekazana oferentom na ich wniosek (pisemnie, telefonicznie lub w formie elektronicznej).
XIII. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:
Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana wykonawcy, którego ofertę wybrano. Wzór umowy stanowi załącznik nr załącznik do zapytania ofertowego
XIV. Pouczenie o ochronie danych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1, dalej jako RODO), informuję, że:
- Administratorem danych jest Gmina Gródek nad Dunajcem - Wójt Gminy, mający siedzibę w Gródku nad Dunajcem, pod adresem Gródek nad Dunajcem 54;
- Z administratorem można kontaktować się:
listownie: Gródek nad Dunajcem 54; 33-318 Gródek nad Dunajcem;
lub telefonicznie: 018 440 10 35
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, jest nim p. Robert Koterla, można się z nim kontaktować poprzez e-mail na adres: rkoterla@gminagrodek.pl,
Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących danych osobowych przetwarzanych przez administratora.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- wypełnienia obowiązków prawnych, wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit c Rozporządzenia);
- realizacji umów, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit b Rozporządzenia);
- w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia).
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym organom i podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do chwili realizacji zadania, do którego dane osobowe zostały zebrane a następnie, jeśli chodzi o materiały archiwalne, przez czas wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2018 r. poz. 217 z zm.).
- Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania swoich danych osobowych;
- żądania usunięcia swoich danych osobowych;
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- wniesienia sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
- żądania przeniesienia swoich danych osobowych;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa);
- jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego przepisu prawa, są podawane dobrowolnie, brak ich podania skutkować może ograniczeniem form komunikacji. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych, zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y przez merytorycznego pracownika prowadzącego postępowanie.
Zatwierdził
/-/ Jarosław Baziak
WÓJT GMINY
GRÓDEK NAD DUNAJCEM
Załączniki:
- Formularz ofertowy – załącznik nr 1.
- Projekt umowy – załącznik nr 2.
-
- Umieszczony
-
- Zakończony
-
- Status przetargu
- zakończony
-
- Umieścił
- Lesław Czul