DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Treść
Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej gminagrodek.pl
Wstęp deklaracji
Urząd Gminy Gródek nad Dunajcem zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej gminagrodek.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony http://gminagrodek.pl/
Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Gminy Gródek nad Dunajcem
Gródek nad Dunajcem 54
33 - 318 Gródek nad Dunajcem
telefon: 18 440 10 34
faks: 18 440 10 35 wew. 20
e-mail: gmina@gminagrodek.pl
Data publikacji strony internetowej: 2013-05-14
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-01-18
Strona podmiotowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem,
- część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub mają charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem,
- poprawienie dostępności wszystkich dokumentów na dostępne niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego,
- brak struktury nagłówków w artykułach, część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- na stronie występują elementy bez widocznego focusa,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Ułatwienia na stronie
Strona internetowa Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem posiada następujące ułatwienia:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery),
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia 2023-01-18
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez przeszkolonego pracownika Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Osoby do kontaktu w sprawie dostępności:
W zakresie dostępności architektonicznej: Mariusz Baziak
e-mail: mbaziak@gminagrodek.pl
Telefon: 18 440 10 35 wew. 34
W zakresie dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej: Robert Koterla
e-mail: rkoterla@gminagrodek.pl
Telefon: 18 440 10 35 wew. 18
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Z uwagi na ograniczenia architektoniczne siedziba Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem 54, 33-318 Gródek nad Dunajcem, nie spełnia wymagań Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- bezpośrednio przy budynku urzędu wyznaczono jedno miejsce parkingowe dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, odpowiednio oznaczone znakami poziomymi i pionowymi,
- do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- budynek urzędu nie ma podjazdu ułatwiającego wejście do budynku,
- nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące,
- wewnątrz budynku nie ma windy,
- szerokość drzwi nie jest przystosowana do korzystania przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich,
- toalety wewnątrz budynku nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Informacje dodatkowe i inne oświadczenia
W związku niemożnością zapewnienia pełnej dostępności urzędu osobom ze szczególnymi potrzebami, przewidziany zostaje dostęp alternatywny poprzez komunikację z urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, w następujący sposób;
- osoby mające problem z poruszaniem się powinny telefonicznie lub mailowo poinformować pracownika właściwego dla danej sprawy referatu o wizycie, wówczas obsługa danej osoby będzie miała miejsce na parterze budynku urzędu lub poza budynkiem.