Przejdź do stopki

INFORMACJA O WYŁACZENIU NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH Z SYSTEMU ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH

Treść

Od 01 stycznia 2025 r. każda nieruchomość niezamieszkała, na której powstają odpady komunalne, leżącą na terenie gminy Gródek nad Dunajcem, tj. działalność gospodarcza, szkoła, placówka użyteczności publicznej, zobowiązani są posiadać indywidualne umowy na odbieranie odpadów komunalnych z przedsiębiorcą posiadającym na terenie Gminy Gródek nad Dunajcem wpis do rejestru działalności regulowanej.

Taki rejestr dostępny jest na stronie internetowej Gminy Gródek nad Dunajcem w zakładce sprawy lokalne - Zbiórka odpadów komunalnych (https://gminagrodek.pl/pl/1231/0/dzialalnosc-regulowana.html).

Wymóg ten jest spowodowany wyłączeniem nieruchomości niezamieszkałych z gminnego systemu odbioru odpadów komunalnych Uchwała nr V/51/2024 Rady gminy Gródek nad Dunajcem z dnia                      30 września 2024 r.

W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części: przeznaczone na cele mieszkaniowe oraz przeznaczona na działalność gospodarczą, właściciel nieruchomości powinni zawrzeć odrębną umowę na wywóz odpadów komunalnych niewytwarzanych w gospodarstwie domowym

W związku z tym każdy właściciel, zarządca, najemca lub użytkownik nieruchomości niezamieszkałej na której powstają odpady komunalne, jest zobowiązany do złożenia kopii wyżej wymienionej umowy do 31 stycznia 2025 r. do Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem.

Gmina Gródek nad Dunajcem będzie prowadzić ewidencję tych umów, co wynika z art. 3 ust 3 pkt 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. ( Dz.U.2024 poz. 399              ze zm.) i prowadzić kontrole w tym zakresie.

Brak umów ma odbiór odpadów komunalnych, skutkować będzie :

- wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną na podstawie art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

- nałożeniem  kary grzywny do 5 000 zł na podstawie art 10 ust.2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku  w gminach z dnia 13 września 1996 r.

Zgodnie z art. 10 ust. 3 w/w ustawy, postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 2, toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

 

Ponadto przypominamy podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, że niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami z prowadzonej działalności gospodarczej.