Dwa ronda na drodze wojewódzkiej w Siennej i w Bartkowej-Posadowej?
Treść
Trwają intensywne prace projektowe związane z opracowaniem wielowariantowej koncepcji modernizacji i przebudowy drogi wojewódzkiej nr 975 na odcinku od Gminy Chełmiec do Zakliczyna. Spośród wielu wariantów poprawy nie tylko stanu nawierzchni oraz budowy chodników, ścieżek rowerowych i oświetlenia, pojawiły się również bardzo istotne elementy mające na celu usprawnienia ruchu. Wszystko wskazuje na to, że będziemy mieli pierwsze dwa ronda w gminie!
Trwają intensywne prace projektowe związane z przygotowaniem wielowariantowej koncepcji modernizacji i przebudowy drogi wojewódzkiej nr 975 na odcinku od Gminy Chełmiec do Zakliczyna. Spośród wielu wariantów poprawy nie tylko stanu nawierzchni oraz budowy chodników, ścieżek rowerowych i oświetlenia, pojawiły się również bardzo istotne elementy mające na celu usprawnienia ruchu. Wszystko wskazuje na to, że będziemy mieli pierwsze dwa ronda w gminie!
Gmina Gródek nad Dunajcem uczestniczy w projekcie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 975 na odcinku od Gminy Chełmiec do Zakliczyna. Ta jakże ważna dla naszej gminy inwestycja jest obecnie na etapie analiz i koncepcji projektowych. Całość prac projektowo-koncepcyjnych ma się zakończyć w 2015 roku wydaniem przez Wójta Gminy Gródek nad Dunajcem tzw. „decyzji środowiskowej”. Decyzja ta jest niezbędna do uzyskania pozwolenia na budowę i rozpoczęcia przebudowy drogi. Pośród wielu propozycji i uwag zgłaszanych przez władze naszej gminy do opracowywanej koncepcji znalazła się przede wszystkim budowa elementów infrastruktury towarzyszącej drodze czyli chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i parkingowe, a także oświetlenie uliczne. W centrum Gródka nad Dunajcem zwrócono uwagę na konieczność przebudowy mostu, a na stromych podjazdach od strony gminy Zakliczyn mają się pojawić miejsca do zatrzymywania dla ciężarówek, autobusów oraz TIR-ów (w zimie dla zakładania łańcuchów).
Wraz z pracami projektowymi prowadzona jest równolegle szczegółowa inwentaryzacja i ocena stanu technicznego nawierzchni, chociaż chyba każdy kierowca przejeżdżający przez naszą gminę ma wyrobione zdanie o jakości drogi 975.
Ciekawym elementem mającym poprawić zarówno płynność ruchu oraz bezpieczeństwo użytkowników drogi są planowane dwa ronda: w Siennej oraz w Bartkowej-Posadowej. Co Państwo (szczególnie Panie) sądzą o takiej propozycji? Poniżej dwa rysunki obrazujące projektowane skrzyżowania o ruchu okrężnym w Siennej oraz w Bartkowej-Posadowej.
W planach jest też podniesienie klasy drogi wojewódzkiej (G), ale to może się wiązać z korektami jej przebiegu i z pewnością podroży koszty robót budowlanych. Koncepcja przebudowy drogi ma uwzględniać również wszystkie elementy projektu pn.: „Inwestycja w centra rekreacyjne”. Obydwa te opracowania muszą stanowić integralną całość.
W najbliższych tygodniach po otrzymaniu cyfrowych wersji projektu technicznego postaramy się Państwu przedstawić więcej szczegółów związanych z przebudową całej drogi wojewódzkiej na terenie naszej gminy.