PRN.271.II.49.2024 Sporządzenie operatów szacunkowych lub opinii dla potrzeb ustalenia wysokości opłaty planistycznej
Treść
Gródek nad Dunajcem, 7 listopada 2024 r.
PRN.271.II.49.2024
Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
Zamawiający : Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem zaprasza do złożenia oferty na wykonanie zadania o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 130 000,00 złotych pn.
„Sporządzenie operatów szacunkowych lub opinii dla potrzeb ustalenia wysokości opłaty planistycznej na skutek zbycia nieruchomości objętych opłatą planistyczną w związku z uchwaleniem przez Radę Gminy Gródek nad Dunajcem nowego planu zagospodarowania przestrzennego
I. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gmina Gródek nad Dunajcem – Urząd Gminy Gródek nad Dunajcem
Gródek nad Dunajcem 54, 33-318 Gródek nad Dunajcem
tel.: 018 440 10 35, fax: 018 440 10 35 wew. 20
NIP: 734-348-28-12
REGON: 491892191
Pracownikiem upoważnionym do kontaktów z Wykonawcami jest:
Lesław Czul - kierownik Referatu Podatków, Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami,
tel.: 018 440 10 35 wew. 22.
e-mail: lczul@gminagrodek.pl
II. Przedmiot i zakres zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia stanowi „Sporządzenie operatów szacunkowych dla potrzeb ustalenia opłaty planistycznej w związku ze zbyciem nieruchomości objętych opłatą planistyczną w związku z uchwaleniem przez Radę Gminy Gródek nad Dunajcem nowego planu zagospodarowania przestrzennego albo opinii stwierdzającej brak wzrostu wartości nieruchomości.
2. Przedmiotem zapytania ofertowego jest wykonanie usługi polegającej na sporządzeniu operatów szacunkowych w związku ze zbyciem nieruchomości objętych opłatą planistyczną w związku z uchwaleniem miejscowego planu lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Gródek nad Dunajcem oznaczonych jako działki nr:
Nr sprawy |
Obręb |
Działki |
Powierzchnia |
Data aktu |
Nr aktu |
94/2024 |
Tropie |
53/5 (działka) 53/7 (droga) |
0,1301 ha 0,0293 ha |
26.04.2024 |
1264/2024 |
97/2024 |
Bartkowa Posadowa |
226/14 226/15 226/16 226/6 (droga) 64/2 (droga) |
0,0116 ha 0,0115 ha 5,93 ha (226/6) 0,1733 ha (64/2) 0,0021 ha |
8.05.2024 |
5412/2024 |
100/2024 |
Gródek nad Dunajcem |
254/13 254/14 254/15 254/16 |
0,07 ha 0,07 ha 0,06 ha 0,06 ha |
9.05.2024 |
3597/2024 |
106/2024 |
Gródek nad Dunajcem |
96/3 |
0,0068 ha |
15.05.2024 |
3298/2024 |
107/2024 |
Rożnów |
499/6 |
0,0300 ha |
21.05.2024 |
1574/2024 |
108/2024 |
Roztoka Brzeziny |
205/5 |
0,1400 ha |
20.05.2024 |
8192/2024 |
2. Operaty szacunkowe zobowiązany jest sporządzić rzeczoznawca majątkowy posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności (jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania) związanej z wyceną nieruchomości.
3. Operat szacunkowy określający wartość nieruchomości powinien być zgodny z obowiązującymi przepisami. Operat powinien zawierać wyszczególniony wzrost wartości nieruchomości.
4. W przypadku stwierdzenia braku wzrostu wartości nieruchomości, Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania stosownej opinii. Opinia nie stanowi operatu szacunkowego w myśl przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami, a jedynie dokument wykonany na podstawie badania możliwości wystąpienia zmiany wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia miejscowego planu lub zmiany miejscowego planu. Wykonawca otrzyma wówczas wynagrodzenie za wykonanie opinii, a nie za wykonanie operat szacunkowego.
5. Obowiązek pozyskania wszelkich niezbędnych danych i materiałów koniecznych do wykonania zamówienia obciąża Wykonawcę.
6. Operaty szacunkowe/opinie Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do siedziby Zamawiającego w 1 egzemplarzu w formie papierowej i 1 egz. w formie elektronicznej.
7. Wykonawca będzie zobowiązany na Wniosek Zamawiającego do składania wyjaśnień i udzielania pisemnych odpowiedzi dotyczących sporządzonego operatu szacunkowego/opinii oraz stawiania się na każde wezwanie Zamawiającego w toku postępowania administracyjnego, udziału w postępowaniu przed organami postępowania administracyjnego, udziału w postępowaniu przed organami orzekającymi w sprawach w których operat /opinia była dowodem oraz w sprawach dotyczących sporządzanego operatu szacunkowego (w szczególności w postępowaniu odwoławczym oraz sądowym).
8. Wykonawca zobowiązany będzie - gdy w postępowaniu przed organami orzekającymi w sprawach dotyczących sporządzonego operatu szacunkowego stwierdzone zostaną wady, dyskwalifikujące operat szacunkowy jako dowód w postępowaniu – do sporządzenia nowego operatu szacunkowego bez dodatkowego wynagrodzenia.
9. Wykonawca nie wykorzysta otrzymanych materiałów w innym celu, niż określono w umowie oraz nie udostępni ich stronom trzecim.
10. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić wizje w terenie dla każdej nieruchomości podlegającej wycenie.
11. Każde zadanie (wycena) stanowi odrębną cześć i podlega odrębnej ocenie. Ocenie nie podlegają ceny opinii o braku wzrostu wartości nieruchomości
III. Termin wykonania zamówienia:
- Termin wykonania całości przedmiotu umowy do 30 dni od dnia podpisania umowy.
- Za dzień wykonania przedmiotu umowy przyjmuje się podpisanie protokołu odbioru.
- W przypadku wystąpienia opóźnień w realizacji umowy strony zgodnie ustalą nowy termin jej wykonania w drodze aneksu.
- Zmiana terminu realizacji umowy jest dopuszczalna w przypadku, gdy wynika z okoliczności, które są niezależne od stron, w szczególności w razie konieczności przesunięcia terminu czynności administracyjnych, konieczności wykonania dodatkowych czynności, powtórzenia czynności , w tym czynności terenowych i innych podobnych przypadkach.
IV. Przekazanie przedmiotu zamówienia:
- Z odbioru przedmiotu umowy zostanie sporządzony protokół odbioru, podpisany przez upoważnionych przedstawicieli obu stron z uwzględnieniem ust. 2 w siedzibie Zamawiającego.
- Zamawiający w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia przez Wykonawcę przedmiotu umowy do odbioru może uznać jakość otrzymanego przedmiotu umowy lub w przypadku konieczności wprowadzenia zmian poinformować Wykonawcę o ustalonych wadach, powyższa informacja zostanie przekazana Wykonawcy w formie pisemnej.
- W razie konieczności wprowadzenia zmian lub stwierdzenia wad w przekazanym opracowaniu, za które odpowiada Wykonawca, przedstawiciel Zamawiającego wyznaczy Wykonawcy termin do ich bezpłatnego usunięcia. Przez wady należy rozumieć niezgodność dostarczonych materiałów z zakresem wymagań oraz inne uwagi Zamawiającego.
- W przypadku stwierdzenia istotnych wad, Zamawiający może się wstrzymać z podpisaniem protokołu do czasu usunięcia tych wad.
- Wykonawca dołączy do opracowania oświadczenie, że jest ono wykonane zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami oraz, że zostało wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
V. Opis sposobu przygotowania propozycji ofertowej:
- Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i złożona w formie pisemnej.
- Cena musi być wyrażona w postaci cyfrowej (min. podana brutto w PLN), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W przypadku rozbieżności w podaniu ceny w postaci słownej i cyfrowej uznaje się za prawidłową cenę w postaci cyfrowej.
- Prawidłowe ustalenie należnej stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm.), a informację na temat jego wysokości lub zwolnienia należy podać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1).
VI. Zawartość oferty i wymagania dotyczące oferty:
- Wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1.
- Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
- Każdy wykonawca może przedłożyć tylko jedną ofertę obejmującą wszystkie lub poszczególne części zamówienia.
- Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania oferenta.
VII. Kryteria oceny propozycji ofertowej i opis sposobu obliczenia ceny:
- Jedynym kryterium oceny propozycji cenowej (ofertowej) jest cena zamówienia (wartość brutto wyrażona w PLN) w danej części zamówienia
2. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty, w przypadku takiej samej ceny, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych.
3. Zaproponowana cena powinna zawierać:
- wartość netto przedmiotu zamówienia w PLN,
- obowiązujący podatek od wartości i usług (VAT),
- wartość brutto przedmiotu zamówienia w PLN.
VIII. Założenia i dodatkowe ustalenia:
- Wykonawca zobowiązany jest wykonać opinię zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, obowiązującymi w tym zakresie normami i zasadami wiedzy, w tym w szczególności z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U z 2024 poz, 1145), oraz ustawą z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (dz. U z 2024 poz. 1140)
- Zaleca się, aby Wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej na terenie objętym wyceną.
- Wykonawca użyje do wykonania opinii materiałów własnych oraz pokryje koszty związane z wykorzystaniem i zakupem materiałów geodezyjnych wymaganych do sporządzenia operatów szacunkowych (np. mapa ewidencyjna, wypis z rejestru gruntów).
- Opinię należy sporządzić w minimum dwóch egzemplarzach: w jednym egzemplarzu w formie papierowej wraz dokumentacją fotograficzną oraz jeden egzemplarz w formie elektronicznej (skan).
- Wszystkie strony oferty oraz ewentualne poprawki powinny być podpisane przez wykonawcę lub jego upełnomocnionego przedstawiciela. Upoważnienie do podpisania oferty winno być dołączone do oferty.
- Cena powinna zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy jest i powinno uwzględniać wszelkie niezbędne koszty wykonania przedmiotu zamówienia w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.
- Niedoszacowanie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w ofercie.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- zmiany lub odwołania niniejszego zapytania,
- zmiany warunków lub terminów prowadzonego postępowania ofertowego,
- ograniczenia zakresu zamówienia
- unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny, a także pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
IX. Miejsce i termin złożenia propozycji ofertowej:
Propozycję ofertową należy złożyć do dnia 15 listopada 2024 r. do godz. 12:00.
Decydujące znaczenia dla oceny zachowania powyższego terminu ma data wpływu oferty do Zamawiającego:
- listownie na adres: Urząd Gminy Gródek nad Dunajcem, Referat Podatków Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami; Gródek nad Dunajcem 54; 33-318 Gródek nad Dunajcem, - z dopiskiem – „OFERTA na sporządzenie operatów szacunkowych lub opinii dla potrzeb ustalenia wysokości opłaty planistycznej na skutek zbycia nieruchomości objętych opłatą planistyczną w związku z uchwaleniem przez Radę Gminy Gródek nad Dunajcem nowego planu zagospodarowania przestrzennego”. Nie otwierać przed upływem terminu otwarcia ofert,”
- osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem,; Gródek nad Dunajcem 54; 33-318 Gródek nad Dunajcem,
- W wersji elektronicznej na adres: lczul@gminagrodek.pl – dopuszcza się złożenie oferty w postaci skanu oferty w formie pisemnej lub podpisanie oferty ważnym certyfikatem elektronicznym
X. Dodatkowe ustalenia:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- zmiany lub odwołania niniejszego zapytania,
- zmiany warunków lub terminów prowadzonego postępowania ofertowego,
- unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny, a także pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
- Nie powiadamiania oferentów o wyniku postępowania.
- Zamawiający odrzuci ofertę:
- która zostanie złożona po terminie, o którym mowa w pkt 5 niniejszego zapytania;
- jeżeli jej treść nie będzie odpowiadała treści niniejszego zapytania;
- gdy wykonawca nie przedłoży w wyznaczonym terminie odpowiednich dokumentów;
- gdy wykonawca nie złoży w wyznaczonym terminie uzupełnień oraz wyjaśnień dotyczących oferty;
- jeżeli jej złożenie będzie stanowiło czyn bezprawny;
- która zostanie złożona przez wykonawcę niespełniającego warunków udziału w niniejszym postępowaniu.
- Zamawiający unieważni niniejsze postępowanie, jeżeli:
- nie wpłynie żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu;
- cena najkorzystniejszej oferty będzie przewyższała kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia;
- nastąpi zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym;
- postępowanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- wezwania wykonawcy do złożenia uzupełnień oraz wyjaśnień dotyczących ofert;
- wezwania wykonawcy do przedłożenia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte w formularzu ofertowym;
- poprawienia oczywistych lub nieistotnych omyłek w ofercie;
- podjęcia negocjacji z wybranymi lub wybranym wykonawcą celem uzyskania możliwie korzystnych warunków zamówienia;
- wyboru kolejnej najkorzystniejszej oferty, jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia;
- odwołania niniejszego zapytania jeżeli nastąpi zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym.
- W niniejszym postępowaniu korespondencja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami przekazywana będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej na adres: lczul@gminagrodek.pl
- Niniejsze zapytanie nie stanowi czynności w postępowaniu prowadzonym na zasadach i w trybie określonym przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, ani nie stanowi zobowiązania do zawarcia umowy
XI. Związanie ofertą
Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia jej otwarcia.
XII. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie przekazana oferentom na ich wniosek (pisemnie, telefonicznie lub w formie elektronicznej).
XIII. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:
Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana wykonawcy, którego ofertę wybrano. Wzór umowy stanowi załącznik nr załącznik do zapytania ofertowego
XIV. Pouczenie o ochronie danych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1, dalej jako RODO), informuję, że:
- Administratorem danych jest Gmina Gródek nad Dunajcem - Wójt Gminy, mający siedzibę w Gródku nad Dunajcem, pod adresem Gródek nad Dunajcem 54;
- Z administratorem można kontaktować się:
listownie: Gródek nad Dunajcem 54; 33-318 Gródek nad Dunajcem;
lub telefonicznie: 018 440 10 35
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, jest nim p. Robert Koterla, można się z nim kontaktować poprzez e-mail na adres: rkoterla@gminagrodek.pl,
Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących danych osobowych przetwarzanych przez administratora.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- wypełnienia obowiązków prawnych, wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit c Rozporządzenia);
- realizacji umów, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit b Rozporządzenia);
- w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia).
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym organom i podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do chwili realizacji zadania, do którego dane osobowe zostały zebrane a następnie, jeśli chodzi o materiały archiwalne, przez czas wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2018 r. poz. 217 z zm.).
- Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania swoich danych osobowych;
- żądania usunięcia swoich danych osobowych;
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- wniesienia sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
- żądania przeniesienia swoich danych osobowych;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa);
- jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego przepisu prawa, są podawane dobrowolnie, brak ich podania skutkować może ograniczeniem form komunikacji. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych, zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y przez merytorycznego pracownika prowadzącego postępowanie.
Zatwierdził
/-/ Jarosław Baziak
WÓJT GMINY
GRÓDEK NAD DUNAJCEM
Załączniki:
- Formularz ofertowy – załącznik nr 1.
- Projekt umowy – załącznik nr 2.
-
- Umieszczony
-
- Status przetargu
- zakończony
-
- Umieścił
- Lesław Czul