Przejdź do stopki

PRN.271.II.35.2024 Wykonanie operatu szacunkowego określającego wartość rynkową nieruchomości na potrzeby gminy Gródek nad Dunajcem”

Treść

Gródek nad Dunajcem, 10 lipca 2024 r.

PRN.271.II.35.2024

Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem

 

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

 

Zamawiający : Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem zaprasza do złożenia oferty na wykonanie zadania o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 130 000,00 złotych pn.

Wykonanie operatu szacunkowego określającego wartość rynkową nieruchomości na potrzeby gminy Gródek nad Dunajcem”

 

I. Nazwa i adres Zamawiającego:

Gmina Gródek nad Dunajcem – Urząd Gminy Gródek nad Dunajcem

Gródek nad Dunajcem 54, 33-318 Gródek nad Dunajcem

tel.: 018 440 10 35, fax: 018 440 10 35 wew. 20

NIP: 734-348-28-12

REGON: 491892191

 

Pracownikiem upoważnionym do kontaktów z Wykonawcami jest:

Lesław Czul - kierownik Referatu Podatków, Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami,

tel.: 018 440 10 35 wew. 22.

e-mail: lczul@gminagrodek.pl

 

II. Przedmiot i zakres zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie operatów szacunkowych określających aktualną wartość rynkową nieruchomości będących własnością osób trzecich w celu nabycia/odkupienia ww nieruchomości na rzecz gminy Gródek nad Dunajcem.
  2. Ustalenie wartości nieruchomości, dokonane zostanie przez rzeczoznawcę majątkowego zgodnie z art. 175 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Wykonawca powinien przekazać Zamawiającemu na piśmie ustaloną wartość nieruchomości w formie operatów szacunkowych, w co najmniej dwóch egzemplarzach (1 oryginał, 1 skan) z załączeniem, co najmniej 2 zdjęć wycenianej nieruchomości wraz z trzema podpisanymi przez siebie lub upoważnioną osobę egzemplarzami protokołu zdawczo-odbiorczego, odrębnego dla każdego zlecenia.
  3. Zamówienie stanowi całość, i nie dopuszcza się do złożenia wyceny tylko na jedną z dwóch wskazanych działek pod rygorem odrzucenia oferty.

 

III. Termin wykonania zamówienia:

  1. Termin, w jakim zamówienie musi być wykonane: do 30 dni od podpisania umowy.
  2. Dopuszcza się przedłużenie terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.

 

IV. Przekazanie przedmiotu zamówienia:

  1. Po wykonaniu wyceny poszczególnych nieruchomości Wykonawca złoży niezwłocznie w siedzibie Zamawiającego w terminie do 30 dni od daty podpisania umowy dokumentację wykonanych usług w postaci dwóch egzemplarzy operatu szacunkowego (1 oryginał, 1 skan zawierające wycenę danej nieruchomości), sporządzonych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 5 września 2023 r. w sprawie wyceny nieruchomości, podpisanego i opatrzonego pieczęcią zawierającą numer uprawnień osoby będącej rzeczoznawcą majątkowym w rozumieniu art. 174 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 782 ze zm.). Wykonawca załączy również wyciągi z operatów szacunkowych, które będą zamieszczone na początku opracowania dotyczącego danej nieruchomości.
  2. Wraz z dokumentacją opisaną w punkcie poprzedzającym dostarczy do siedziby Zamawiającego trzy egzemplarze protokołów zdawczo-odbiorczych (w tym 2 egz. dla Zamawiającego, 1 egz. dla Wykonawcy) z wykonanych wycen, podpisane przez Wykonawcę lub upoważnioną przez niego osobę

V. Opis sposobu przygotowania propozycji ofertowej:

  1. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i złożona w formie pisemnej.
  2. Cena musi być wyrażona w postaci cyfrowej (min. podana brutto w PLN), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W przypadku rozbieżności w podaniu ceny w postaci słownej i cyfrowej uznaje się za prawidłową cenę w postaci cyfrowej.
  3. Prawidłowe ustalenie należnej stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm.), a informację na temat jego wysokości lub zwolnienia należy podać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1).

 

VI. Zawartość oferty i wymagania dotyczące oferty:

  1. Wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1.
  2. Wypełniony formularz cenowy – załącznik nr 1a.
  3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  4. Każdy wykonawca może przedłożyć tylko jedną ofertę.
  5. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy.

 

VII. Kryteria oceny propozycji ofertowej i opis sposobu obliczenia ceny:

  1. Jedynym kryterium oceny propozycji cenowej (ofertowej) jest cena zamówienia (wartość brutto wyrażona w PLN).

2. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty, w przypadku takiej samej ceny, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych.

3. Zaproponowana cena powinna zawierać:

  • wartość netto przedmiotu zamówienia w PLN,
  • obowiązujący podatek od wartości i usług (VAT),
  • wartość brutto przedmiotu zamówienia w PLN.

 

VIII. Założenia i dodatkowe ustalenia:

  1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać operat szacunkowy zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, obowiązującymi w tym zakresie normami i zasadami wiedzy, w tym w szczególności z :
    1. Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
    2. Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 5 września 2023 r. w sprawie wyceny nieruchomości;
    3.  rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lutego 2014 r. w sprawie postępowania z tytułu odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych;
    4. Standardami Zawodowymi Rzeczoznawców Majątkowych.
  2. Zaleca się, aby Wykonawca przed sporządzeniem operatu dokonał wizji lokalnej na terenie objętym wyceną.
  3. Wykonawca użyje do wykonania operatu szacunkowego materiałów własnych oraz pokryje koszty związane z wykorzystaniem i zakupem materiałów geodezyjnych wymaganych do sporządzenia operatów szacunkowych (np. mapa ewidencyjna, wypis z rejestru gruntów).
  4. Operat szacunkowy należy sporządzić w minimum dwóch egzemplarzach: w jednym egzemplarzu w formie papierowej wraz dokumentacją fotograficzną oraz jeden egzemplarz w formie elektronicznej (skan).
  5. Wszystkie strony oferty oraz ewentualne poprawki powinny być podpisane przez wykonawcę lub jego upełnomocnionego przedstawiciela. Upoważnienie do podpisania oferty winno być dołączone do oferty.
  6. Cena powinna zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
  7. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy jest wynagrodzeniem ryczałtowym i powinno uwzględniać wszelkie niezbędne koszty wykonania przedmiotu zamówienia w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.
  8. Niedoszacowanie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w ofercie.
  9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
  • zmiany lub odwołania niniejszego zapytania,
  • zmiany warunków lub terminów prowadzonego postępowania ofertowego,
  • ograniczenia zakresu zamówienia
  • unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny, a także pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.

 

IX. Miejsce i termin złożenia propozycji ofertowej:

Propozycję ofertową należy złożyć do dnia 18 lipca 2024 r. do godz. 14:00.

Decydujące znaczenia dla oceny zachowania powyższego terminu ma data wpływu oferty do Zamawiającego:

  1. listownie na adres: Urząd Gminy Gródek nad Dunajcem, Referat Podatków Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami; Gródek nad Dunajcem 54; 33-318 Gródek nad Dunajcem, - z dopiskiem – „OFERTA NA WYCENĘ NIERUCHOMOŚCI dz. 180/2 i 180/5 obr. Rożnów.”. Nie otwierać przed upływem terminu otwarcia ofert
  2.  –osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem,; Gródek nad Dunajcem 54; 33-318 Gródek nad Dunajcem,
  3. W wersji elektronicznej na adres: lczul@gminagrodek.pl – dopuszcza się złożenie oferty w postaci skanu oferty w formie pisemnej lub podpisanie oferty ważnym certyfikatem elektronicznym

 

X. Dodatkowe ustalenia:

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
    1. zmiany lub odwołania niniejszego zapytania,
    2. zmiany warunków lub terminów prowadzonego postępowania ofertowego,
    3. unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny, a także pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
  2. Zamawiający odrzuci ofertę:
    1. która zostanie złożona po terminie, o którym mowa w pkt 5 niniejszego zapytania;
    2. jeżeli jej treść nie będzie odpowiadała treści niniejszego zapytania;
    3. gdy wykonawca nie przedłoży w wyznaczonym terminie odpowiednich dokumentów;
    4. gdy wykonawca nie złoży w wyznaczonym terminie uzupełnień oraz wyjaśnień dotyczących oferty;
    5. jeżeli jej złożenie będzie stanowiło czyn bezprawny;
    6. która zostanie złożona przez wykonawcę niespełniającego warunków udziału w niniejszym postępowaniu.
  3. Zamawiający unieważni niniejsze postępowanie, jeżeli:
  1. nie wpłynie żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu;
  2. cena najkorzystniejszej oferty będzie przewyższała kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia;
  3. nastąpi zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym;
  4. postępowanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
  1. wezwania wykonawcy do złożenia uzupełnień oraz wyjaśnień dotyczących ofert;
  2. wezwania wykonawcy do przedłożenia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte w formularzu ofertowym;
  3. poprawienia oczywistych lub nieistotnych omyłek w ofercie;
  4. podjęcia negocjacji z wybranymi lub wybranym wykonawcą celem uzyskania możliwie korzystnych warunków zamówienia;
  5. wyboru kolejnej najkorzystniejszej oferty, jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia;
  6. odwołania niniejszego zapytania jeżeli nastąpi zmiana okoliczności powodująca, że udzielenie zamówienia nie leży w interesie publicznym.
  1. W niniejszym postępowaniu korespondencja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami przekazywana będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej na adres: lczul@gminagrodek.pl
  2. Niniejsze zapytanie nie stanowi czynności w postępowaniu prowadzonym na zasadach i w trybie określonym przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, ani nie stanowi zobowiązania do zawarcia umowy

 

XI. Związanie ofertą

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia jej otwarcia.

 

XII. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie przekazana oferentom na ich wniosek (pisemnie, telefonicznie lub w formie elektronicznej).

 

XIII. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:

Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana wykonawcy, którego ofertę wybrano. Wzór umowy stanowi załącznik nr załącznik do zapytania ofertowego

 

XIV. Pouczenie o ochronie danych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1, dalej jako RODO), informuję, że:

  1. Administratorem danych jest Gmina Gródek nad Dunajcem - Wójt Gminy, mający siedzibę w Gródku nad Dunajcem, pod adresem Gródek nad Dunajcem 54;
  2. Z administratorem można kontaktować się:

listownie: Gródek nad Dunajcem 54; 33-318 Gródek nad Dunajcem;

lub telefonicznie: 018 440 10 35

  1. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, jest nim p. Robert Koterla, można się z nim kontaktować poprzez e-mail na adres: rkoterla@gminagrodek.pl,

Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących danych osobowych przetwarzanych przez administratora.

  1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    • wypełnienia obowiązków prawnych, wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit c Rozporządzenia);
    • realizacji umów, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit b Rozporządzenia);
    • w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia).
  2. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym organom i podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do chwili realizacji zadania, do którego dane osobowe zostały zebrane a następnie, jeśli chodzi o materiały archiwalne, przez czas wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2018 r. poz. 217 z zm.).
  4. Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu prawo do:
    • dostępu do swoich danych osobowych;
    • sprostowania swoich danych osobowych;
    • żądania usunięcia swoich danych osobowych;
    • żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
    • wniesienia sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
    • żądania przeniesienia swoich danych osobowych;
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa);
  5. jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  6. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego przepisu prawa, są podawane dobrowolnie, brak ich podania skutkować może ograniczeniem form komunikacji. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych, zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y przez merytorycznego pracownika prowadzącego postępowanie.

 

Zatwierdził

 

/-/ Jarosław Baziak

 

WÓJT GMINY

GRÓDEK NAD DUNAJCEM

 

Załączniki:

  1. Formularz ofertowy – załącznik nr 1.
  2. Formularz cenowy – załącznik nr 1a.
  3. Projekt umowy – załącznik nr 2.
  • Umieszczony
  • Status przetargu
    zakończony
  • Umieścił
    Lesław Czul