Przejdź do stopki

Petycja

Treść

Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526.) 

 

Dane Podmiotu wnoszącego petycję znajdują się poniżej oraz w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 162, 1590)  oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach ( tj. Dz.U. 2018 poz. 870)  

Data dostarczenia  zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740) 

 

Adresatem Wniosku/Petycji* - jest Organ  ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny  za pośrednictwem adresu e-mail pod którym odebrano niniejszy wniosek/petycję. Rzeczony adres e-mail uzyskano z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.

 

W razie wątpliwości co do trybu jaki należy zastosować do naszego pisma - wnosimy o bezwzględne zastosowanie dyspozycji art. 222 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695) 

 

Preambuła Wniosku/Petycji*:

Zdaniem Wnioskodawcy - w uzasadnionym interesie społecznym - pro publico bono - jest ciągle podtrzymywanie aktywności społecznej  wywołanej minionymi wyborami parlamentarnymi. Szczególnie istotne wydaje się to - w stosunku do młodych osób, którzy z takim zaangażowaniem uczestniczyli w ostatnich wyborach. 

Szczególny obowiązek w tym względzie - zdaniem wnioskodawcy - ciąży na Decydentach w Jednostkach Samorządu Terytorialnego. 

Skuteczne działanie w tym względzie wymaga wiedzy z obszaru socjologii i związanej z samym procesem wyborczym w związku z  uwarunkowaniami w obszarze promocji, otoczenia prawnego, kształtowania świadomości wyborców oraz pozytywnych postaw społecznych. 

Tymczasem jak wykazują odpowiedzi na nasze uprzednie zapytania składane w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej w ciągu ostatnich 20 lat -  tematyka związana ze stałym podnoszeniem kwalifikacji w Gminach/Miastach - jest często traktowana jako coś mało istotnego, etc. 

 

Ustawodawca natomiast - zwraca szczególną uwagę Kierowników Jednostek na ten obszar wypełniania zadań publicznych - expressis verbis sygnalizując w art. 24 ust. 2 pkt. 7 i art. 29 Ustawy  z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych t.j. (Dz. U. z 2022 r. poz. 530) ”    - szereg obowiązków w tym względzie: 

- inter alia: 

art. 24  wzmiankowanej ustawy: „(…) Do obowiązków pracownika samorządowego należy w szczególności (…) stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych (…)” 

Art. 29 przedmiotowej ustawy - scilicet: "(…)  1. Pracownicy samorządowi uczestniczą w różnych formach podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych.

2. W planach finansowych jednostek, o których mowa w art. 2, przewiduje się środki finansowe na podnoszenie wiedzy i kwalifikacji zawodowych. (…)” 

 

Nasze analizy -   potwierdzają się  w tezach stawianych  przez Najwyższą Izbę Kontroli - a jak  kształtuje się w empirii wypełnianie zadań w tym obszarze - można wnioskować np. z protokołów pokontrolnych NIK (dostępne na stronach nik.gov.pl) - ad exemplum: LZG – 4101-016-01/2014 P/14/037 gdzie przeczytać można m.in : 

„(…) Mimo obowiązku zawartego w zarządzeniu Burmistrza nie sporządzono na lata (…) pisemnych planów szkoleń wewnętrznych. Sekretarz Gminy oświadczył, że wynikło to z przeoczenia spowodowanego nawałem obowiązków. Jednocześnie poinformował, że plan szkoleń na (…)  zostanie sporządzony w styczniu (…) „        (ten i inne protokoły pokontrolne w ramach podobnego schematu wniosków kontrolnych  - z tego obszaru:  - vide - strony WWW www.nik.gov.pl etc)  

 

- Jak wynika z odpowiedzi na nasze pytania w przedmiocie dostępu do informacji publicznej - praktykę taką stosowało w ciągu ostatnich 10 lat - gros gmin/miast, etc  

 

 

Dlatego biorąc pod uwagę powyższe, oraz uzasadniony społecznie - interes pro publico bono, wnosimy: 

 

Osnowa Wniosku: 

 

§1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902 - dalej czasem pod akronimem: uoddip) - wnosimy o udzielnie informacji publicznej - jaką kwotę - en bloc -  zgodnie z art. 29 Ustawy  z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych t.j. (Dz. U. z 2022 r. poz. 530) - Kierownik Jednostki - zabezpieczył w 2023 r. w związku  z podnoszeniem wiedzy i kwalifikacji zawodowych Urzędników.  Wnioskodawca ma na myśli całość budżetu w tym zakresie. 

§1.1)  Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit a (" Udostępnieniu podlega informacja (..)  zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej”) Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902) -  wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie - Czy jest już wstępnie oszacowany rząd kwoty - per analogiam na 2024 r. - jeśli tak - Wnioskodawca wnosi o kwantyfikację tego wstępnego szacunku na 2024 r. ?  

 

 

Dla ułatwienia Wnioskodawca przywołuje kontent wzmiankowanej Ustawy: 

"Art. 29. 1. Pracownicy samorządowi uczestniczą w różnych formach podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych.

2. W planach finansowych jednostek, o których mowa w art. 2, przewiduje się 

środki finansowe na podnoszenie wiedzy i kwalifikacji zawodowych”. 

 

 

 

§2) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit a (" Udostępnieniu podlega informacja (..)  zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej”) Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902) - wnosimy o udzielnie informacji publicznej - czy przewidziano w rzeczonym budżecie środki na cele dotyczące szkoleń Urzędników w związku ze zbliżającymi się wyborami samorządowymi?

Nasze pytanie ściśle koresponduje z powyżej przedstawioną  -  preambułą naszego wniosku. 

 

Notabebe - Wnioskodawcę interesuje - jak wiedza posiadana przez Urzędników może przełożyć się na jak najskuteczniejszy przekaz skierowany przede wszystkim  do zaangażowania Młodych Wyborców. 

Uświadomienie im, że wybory samorządowe są nie mniej ważne od parlamentarnych wymaga sporej wiedzy i skuteczności - jaką wykazali się - opiniotwórczy kandydaci w niedawnych wyborach parlamentarnych. 

Oczywiście wszystko należy planować przy uwzględnieniu lokalnej specyfiki z góry zakładając realnie, że frekwencja i zaangażowanie w tym przypadku będzie - zdaniem wnioskodawcy -  mniejsze (oby niewiele mniejsze), etc 

 

§3) Wnosimy o podanie danych kontaktowych Urzędnika, który w zakresie powierzonych mu zadań i wykonywanych kompetencji nadzoruje sprawy związane z zadaniami dotyczącymi tego obszaru wypełniania zadań publicznych  - sensu largo, etc  - scilicet:  (Imię i nazwisko, adres do korespondencji e-mail, tel. i stanowisko służbowe Urzędnika) 

 

 

 

 

II - Petycja Odrębna 

 

§2) W trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 tj. z dnia 2018.05.10)  -  biorąc pod uwagę, iż dbałość o zaangażowanie obywatelskie - w wybory samorządowe  -  należy z pewnością do wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji - wnosimy o:

 

§2.1) Wykonanie rekonesansu w obszarze związanym z potrzebą zaangażowania - za pomocą dostępnych technik związanych z kształtowaniem świadomości - Młodych Wyborców w proces zbliżających się wyborów samorządowych tak aby rozbudzone wyborami parlamentarnymi zaangażowanie społeczne - podtrzymać w jak największym stopniu . 

Punktem odniesienia mogą być rewelacyjne wyniki wyborów parlamentarnych - tak szeroko omawiane w mediach i wszelkie metody lege artis - możliwe do zastosowania przez Urzędników i związane z kształtowaniem lokalnej świadomości społecznej. 

 

 

Plan takiego szkolenia i działań oraz kwantyfikacje finansowe -  z uwzględnieniem zasad uczciwej konkurencji można odszukać w szerokiej ofercie szkoleń dostępnych na rynku w sieci Internet, etc . 

 

 

§2.2)   Zaplanowanie wdrożeń, szkoleń i audytów w tym zakresie.  

 

 

Spośród ciekawych propozycji w tym względzie wydają się konferencje i szkolenia wyjazdowe - inter alia: 

11-12 stycznia Krynica Zdrój, Pijalnia Głowna - Konferencja i warsztaty dla Samorządów, przygotowujące do wyborów, więcej: https://tytany.pl/assets/dmfk012024.pdf?fbclid=IwAR09nRtpHYxCU-ajIojgmjzrpyLA89YnXuBQBWzD42WwFxBTIHjakdKQ9iM

gdzie jak piszą Organizatorzy: 

„(…) Burmistrz Miasta Krynica-Zdrój oraz organizator – Gama International; z udziałem Posłów do Parlamentu Krajowego i Europejskiego, Wojewody Małopolskiego, Wojewody Mazowieckiego oraz Starostów i Radnych szczebla wojewódzkiego; mają zaszczyt zaprosić Państwa na kolejną edycję renomowanego wydarzenia Digital Media Forum 2024r., które odbędzie się w dniach 11-12 stycznia 2024r. w Krynicy-Zdrój (…)” 

 

Oczywiście ABY NASZA PETYCJA NIE BYŁA W ŻADNYM RAZIE ŁĄCZONA Z PÓŹNIEJSZYM trybem zamówienia  nie musimy dodawać, że jesteśmy przekonani, iż ewentualne postępowanie dot wyłonienia Usługodawców będących beneficjentem - ewentualnego podnoszenia kwalifikacji urzędników -  będzie prowadzone z uwzględnieniem zasad uczciwej konkurencji - i o wyborze oferenta będą decydować jedynie  ustalone przez decydentów kryteria związane inter alia z aktualnym stanem prawnym, bezpieczeństwem oraz racjonalnym wydatkowaniem środków publicznych.   

 

§2.3) Aby zachować pełną jawność i transparentność działań - wnosimy o opublikowanie treści petycji na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata)  - na podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach   - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wszystkich danych. Chcemy działać w pełni jawnie i transparentnie. 

 

Petycja odrębna - dla ułatwienia i zmniejszenia biurokracji - została dołączona do niniejszego wniosku   - vide -  J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostępne w sieci Internet.  - co jak wynika z cytowanego piśmiennictwa nie jest łączeniem trybów. 

 

§3) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie §7  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) -  na adres podnoszenie-kwalifikacji@samorzad.pl  

§4) Wnosimy o to, aby odpowiedź w  przedmiocie powyższych pytań i petycji złożonych na mocy art. 63 Konstytucji RP - w związku z art.  241 KPA, została udzielona - zwrotnie na adres podnoszenie-kwalifikacji@samorzad.pl 

§5) Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)

 

 

Wnioskodawca: 

Osoba Prawna

Szulc-Efekt sp. z o. o.

Prezes Zarządu - Adam Szulc 

ul. Poligonowa 1

04-051 Warszawa

nr KRS: 0000059459