Przejdź do stopki

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu upowszechnienia kultury fizycznej i sportu

Treść

Zarządzenie Nr 3/ 2024

Wójta Gminy Gródek nad Dunajcem

Z dnia 04 stycznia 2024r.

 

W sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu upowszechnienia kultury fizycznej i sportu w 2024r.

 

 

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 19, art. 30 ust. 1 i 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. – o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 40 ze zm..) oraz art. 11 ust.1 i 2 oraz art. 13  ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 571 ze zm.) zarządzam co następuje:

 

                                                                       § 1.

  1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod tytułem:

„Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu -  zadania: piłka nożna i tenis stołowy”.

  1. Treść ogłoszenia otwartego konkursu ofert, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2.

Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów prowadzonych działalność pożytku publicznego w dziedzinie kultury fizycznej i sportu określonych w art.3 ust.2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2023r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 571 ze zm.).

 

                                                                       § 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

OGŁOSZENIE OTWARTEGO KONKURSU OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH Z ZAKRESU WSPIERANIA I UPOWSZECHNIANIA KULTURY FIZYCZNEJ

OGŁOSZENIE
Działając na podstawie art.13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 571  ze zm.) Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej w Gminie Gródek nad Dunajcem

CELE I RODZAJ ZADANIA.
1. Konkurs ofert ma na celu wyłonienie podmiotów realizujących zadania publiczne w dziedzinie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, odpowiadającej celom ,,Rocznego programu współpracy Gminy Gródek nad Dunajcem z organizacji pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2024 rok’’.
2. Rodzaj zadania:
Konkurs obejmuje realizację zadania publicznego w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej m.in. poprzez:
- organizację działalności szkoleniowej i współzawodnictwa sportowego dzieci, młodzieży i dorosłych na terenie Gminy Gródek nad Dunajcem,
-organizację zawodów, meczy i imprez upowszechniających sport, kulturę fizyczną. Rekreację wśród dzieci, młodzieży i dorosłych,
-organizację różnego rodzaju turniejów i zawodów, np. o Puchar Wójta,
- prowadzenie zajęć sportowych w formie zorganizowanej pod nadzorem uprawnionych do tego osób,
- udział w zawodach sportowych i imprezach sportowych,
- prowadzenie działalności popularyzatorskiej w zakresie kultury fizycznej i sportu.

II. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADANIA.
Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem przeznacza na realizację zadania  środki finansowe w wysokości: 140.000,00 (sto czterdzieści tysięcy złotych00/100)

III. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI.
1. Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są organizacje pozarządowe działające na ternie Gminy Gródek nad Dunajcem w dziedzinie kultury fizycznej i sportu w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Dotacja na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych w dziedzinie kultury fizycznej i sportu może być wykorzystana wyłącznie na pokrycie kosztów zakontraktowanych zadań.
3. Finansowaniu lub dofinansowaniu podlegają m. in. następujące rodzaje wydatków:
-koszt zakupu sprzętu sportowego i wyposażenia niezbędnego do realizacji zadania,
-koszt zakupu osobistego wyposażenia zawodników biorących udział w szkoleniach i zawodach,
-koszt zatrudnienia trenerów pod warunkiem posiadania przez nich wymaganych odrębnymi przepisami uprawnień,
-koszty utrzymania obiektów niezbędnych do realizacji zadania (zaplecza związanego z utrzymaniem obiektów, boisk sportowych),
-koszty transportu związanego z przemieszczaniem się zawodników pomiędzy obiektami, na których odbywać się będą zawody i treningi,
- koszty zatrudnienia sędziów prowadzących zawody posiadających stosowne uprawnienia (wg zasad określonych w odrębnych przepisach),
-inne wydatki rzeczowe związane z zabezpieczeniem cyklu szkoleniowego, w tym związane zapewnieniem wymogów BHP,
- koszty związane z ubezpieczeniem i rejestracją zawodników,
- koszty organizacji zawodów, meczy i imprez upowszechniających sport, kulturę fizyczną, rekreację wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.
4. Dotacje na realizację zadań publicznych w dziedzinie kultury fizycznej i sportu nie mogą być wykorzystywane na:
-zobowiązania powstałe przed i po okresie na który została zawarta umowa,
-nabycie gruntów,
-prace remontowo-budowlane,
-zadania inwestycyjne,
-działalność gospodarczą i polityczną,
-kary za niesportowe zachowania.
5. Przy rozpatrywaniu złożonych ofert i ich wyborze stosuje się zasady określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w szczególności przepisy ujęte w art. 5, art. 11-15 ustawy.

IV. TERMINY ORAZ WARUNKI REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO.
1. Zarządzenie Wójta jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy dotacji z podmiotem, którego oferta została wybrana w konkursie. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego. Wzór umowy określa Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorców ofert i ramowych wzorców umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorców sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
2. Dotowani są zobowiązani:
-przeznaczyć dotację wyłącznie na cel wskazany w ofercie oraz zawartej umowie,
-posiadania odrębnego rachunku bankowego,
-wyodrębnienia ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy,
-sporządzania i składania sprawozdań z wykonania zadania publicznego w terminie określonym w umowie. Wzór sprawozdania został przyjęty w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorców umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r. poz. 2057).

  1. Realizacja zadania powinna następuje od 1 marca 2024r do 15 grudnia 2024r.
  2. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonych w kalkulacji przewidywanych kosztów, jeżeli nie nastąpi ich zwiększenie o więcej niż 20%.
  3. Zgodnie z art.17 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gmina Gródek nad Dunajcem ma prawo kontroli i oceny realizacji zadania obejmujące w szczególności stan realizacji, efektywność, rzetelność i jakość wykonania zadania, prawidłowość wykorzystania środków oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji.

V. TERMIN SKŁADANIA OFERT

1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie w nieprzekraczalnym terminie do 26 stycznia 2024r. oferty w formie papierowej wraz z wymaganymi załącznikami na dzienniku podawczym w Urzędzie Gminy lub przesłanie oferty na adres Urzędu: 33-318 Gródek nad Dunajcem 54 (decyduje data wpływu). Oferty przesłane faksem nie będą  rozpatrywane. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z adnotacją „KONKURS – ORGANIZACJE POZARZĄDOWE” ORAZ DOPISEK NIE OTWIERAĆ.

2. Złożona oferta musi być zgodna ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r, poz. 2057)

3. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowo złożone na obowiązującym formularzu w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym.

4. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone oferentowi bez otwierania kopert.

5.      Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania  dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie.

VI. KRYTERIA I TRYB WYBORU OFERT ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU.

  1. Prawidłowo złożone oferty rozpatrywane są pod względem formalnym i merytorycznym przez komisję powołaną Zarządzeniem Wójta Gminy Gródek nad Dunajcem w ciągu 7 dni od upływu terminu ich składania
  2. Przyjmuje się następujące kryteria formalne przy ocenie złożonych ofert:
  1. Oferent złożył ofertę w terminie określonym o konkursie,
  2. Oferta złożona w sposób zgodny z ogłoszeniem,
  3. Oferta zgłoszona na właściwym formularzu,
  4. Oferta posiada wypełnione wszystkie wymagane punkty formularza
  5. Oferta złożona przez podmiot uprawniony, który zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji prowadzi działalność w dziedzinie objętej konkursem,
  6. Oferta jest podpisana przez osoby do tego uprawnione zgodnie z zapisem KRS lub innego dokumentu potwierdzającego status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących
  7. Oferent złożył do konkursu 1 ofertę
  8. Wnioskowana kwota dotacji nie przekracza kwoty określonej w konkursie
  1. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa przystępuje do oceny merytorycznej ofert z uwzględnieniem następujących kryteriów:

Kryteria oceny

Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta, planowany przez oferenta wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków, kwalifikacje osób, przy udziale których oferent realizować zadanie publiczne

  1. Możliwości techniczne organizacyjne oferenta zapewniające właściwą realizację zadania (baza lokalowa, sprzętowa).
  2. Zapewnienie wykwalifikowanej kadry do realizacji zadania (kompetencje osób zaangażowanych w realizację oferty – wykształcenie, uprawnienia, praktyka)
  3. Świadczenia wolontariuszy, praca społeczna członków
  4. Doświadczenie podmiotu w realizacji zadań o zbliżonym charakterze

 

0-3 pkt

 

 

 

0-2 pkt

 

 

0-2 pkt

0-2 pkt

Proponowana jakość wykonania zadania

  1. Celowość realizacji zadania

( wyczerpujące uzasadnienie potrzeby realizacji zadania, znaczenie realizacji zadania dla społeczności i odbiorców)

  1. Efekty i rezultaty proponowanych działań
  2. Zasięg i obszar działania przedstawionej oferty – zadania, które skierowane jest do mieszkańców:
  1. tylko jednego sołectwa
  2. całej gminy
  1. liczba/ częstotliwość form działania:
  1. działanie/wydarzenie jednorazowe
  2. cykliczność działań

 

0-3 pkt

 

 

0-3 pkt

 

 

 

1 pkt

2 pkt

 

1 pkt

2 pkt

Kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym: w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania

  1. przedstawione w kosztorysie koszty są zasadne tj. mają bezpośredni związek z realizacją zadania publicznego i są niezbędne do jego realizacji
  2. kalkulacja przewidywanych realizacji zadania nie zawiera błędów rachunkowych

0-2 pkt

 

 

 

 

0-1 pkt

Udział wkładu własnego oferenta w stosunku do całości budżetu zadania

  1. wartość wkładu własnego oferenta (finansowego i/lub osobowego) w stosunku do całości budżetu zadania wynosi:
  1. od 1 do 25%
  2. powyżej25% jednak nie więcej niż 55%
  3. powyżej 55%

 

 

 

 

  1.  

2 pkt

 

3 pkt

przypadku oferentów, którzy w latach poprzednich realizowali zlecone zadania publiczne – Komisja uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych

 

Rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczania otrzymanych środków

 

0-2 pkt

  1. Na etapie oceny merytorycznej oferty komisja może żądać od oferenta dodatkowych wyjaśnień treści oferty, z zastrzeżeniem, że złożone wyjaśnienia nie mogą skutkować zmianą oferty.
  2. Decyzje o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem w oparciu o rekomendację komisji w ciągu 7 dni od przedłożenia rekomendacji.
  3. Informacja o rozstrzygnięciu konkursu zostanie podana do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem , w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu  www.gminagrodek.pl.
  4. Podmioty składające oferty zostaną powiadomione o podjętej decyzji.
  5. Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem zastrzega sobie możliwość nie rozstrzygnięcia konkursu.
  6. Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem może odmówić przyznania dotacji bez podania przyczyny.
  7. Do Zarządzenia Wójta Gminy w sprawie wyboru ofert i udzieleniu dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
  8. Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem zastrzega sobie prawo do wyboru więcej niż jednej oferty w konkursie, w celu zapewnienia optymalnych warunków realizacji zadania określonego w niniejszym ogłoszeniu.
  9. Organizacja zobowiązana jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizacje zadania.
  10. Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego w terminie określonym w umowie.

VII. INFORMACJA O WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI   W 2023.ROKU

  1. W 2023 roku na realizację zadań publicznych z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej przeznaczono łącznie 120 000 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych)
  2. Zadania podlegające dotowaniu z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej realizowane były przez:
  • Gminny Klub Sportowy „ZAWISZA”
  • Uczniowski Klub Sportowy „3Weronika Staszkówka Jelna”
  • Uczniowski Ludowy Klub Sportowy „Przydonica”
  • Ludowy Uczniowski Klub Sportowy „LIPIE”

 

VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.

Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej „RODO” (Dz. Urz. UE L 119.1 z 04.05.2016)                       informuję, iż:

 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem –         mgr inż. Józef Tobiasz z siedzibą  w  Urzędzie Gminy Gródek nad Dunajcem, 33-318 Gródek          nad Dunajcem 54.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych: Pana Roberta Koterlę,                                                   e-mail rkoterla@gminagrodek.pl, tel.18 440 10 35 wew.18.
  3. Organem zajmujący się nadzorem spraw dotyczących ochrony danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, Telefon:         606-950-000, gdzie ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach:
    • wypełnienia obowiązków prawnych, ciążących na administratorze ( art. 6 ust. 1 lit. c RODO),

- wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Gminę Gródek nad Dunajcem, jej organy i Urząd, a wynikających z przepisów szczególnych regulujących działalność (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),

- dla ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1 lit. d RODO),

- świadczenia na rzecz mieszkańców społecznie oczekiwanych usług dodatkowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),

- podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy z Urzędem, w tym profilowania pod kątem badania zdolności finansowej, analizy ryzyka, itp. (art. 6 ust. 1 lit. b i art. 6 ust 1 lit a RODO),

  •  
  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  2. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w różnych okresach czasu w oparciu                                o Instrukcję Kancelaryjną lub przepisy szczegółowe, nie dłużej niż wymaga tego obowiązujące prawo.
  3. Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia – bycia zapomnianym lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody                 w dowolnym momencie*, wyłącznie na zasadach określonych w RODO (biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z przepisów prawa).
  4. Podane przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne w celu realizacji zadań przez Urząd.
  5. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.