Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu upowszechnienia kultury fizycznej i sportu
Treść
Zarządzenie Nr 3/ 2024
Wójta Gminy Gródek nad Dunajcem
Z dnia 04 stycznia 2024r.
W sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu upowszechnienia kultury fizycznej i sportu w 2024r.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 19, art. 30 ust. 1 i 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. – o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 40 ze zm..) oraz art. 11 ust.1 i 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 571 ze zm.) zarządzam co następuje:
§ 1.
- Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod tytułem:
„Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu - zadania: piłka nożna i tenis stołowy”.
- Treść ogłoszenia otwartego konkursu ofert, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów prowadzonych działalność pożytku publicznego w dziedzinie kultury fizycznej i sportu określonych w art.3 ust.2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2023r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 571 ze zm.).
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
OGŁOSZENIE OTWARTEGO KONKURSU OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH Z ZAKRESU WSPIERANIA I UPOWSZECHNIANIA KULTURY FIZYCZNEJ
OGŁOSZENIE
Działając na podstawie art.13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 571 ze zm.) Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej w Gminie Gródek nad Dunajcem
CELE I RODZAJ ZADANIA.
1. Konkurs ofert ma na celu wyłonienie podmiotów realizujących zadania publiczne w dziedzinie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, odpowiadającej celom ,,Rocznego programu współpracy Gminy Gródek nad Dunajcem z organizacji pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2024 rok’’.
2. Rodzaj zadania:
Konkurs obejmuje realizację zadania publicznego w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej m.in. poprzez:
- organizację działalności szkoleniowej i współzawodnictwa sportowego dzieci, młodzieży i dorosłych na terenie Gminy Gródek nad Dunajcem,
-organizację zawodów, meczy i imprez upowszechniających sport, kulturę fizyczną. Rekreację wśród dzieci, młodzieży i dorosłych,
-organizację różnego rodzaju turniejów i zawodów, np. o Puchar Wójta,
- prowadzenie zajęć sportowych w formie zorganizowanej pod nadzorem uprawnionych do tego osób,
- udział w zawodach sportowych i imprezach sportowych,
- prowadzenie działalności popularyzatorskiej w zakresie kultury fizycznej i sportu.
II. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADANIA.
Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem przeznacza na realizację zadania środki finansowe w wysokości: 140.000,00 (sto czterdzieści tysięcy złotych00/100)
III. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI.
1. Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są organizacje pozarządowe działające na ternie Gminy Gródek nad Dunajcem w dziedzinie kultury fizycznej i sportu w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Dotacja na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych w dziedzinie kultury fizycznej i sportu może być wykorzystana wyłącznie na pokrycie kosztów zakontraktowanych zadań.
3. Finansowaniu lub dofinansowaniu podlegają m. in. następujące rodzaje wydatków:
-koszt zakupu sprzętu sportowego i wyposażenia niezbędnego do realizacji zadania,
-koszt zakupu osobistego wyposażenia zawodników biorących udział w szkoleniach i zawodach,
-koszt zatrudnienia trenerów pod warunkiem posiadania przez nich wymaganych odrębnymi przepisami uprawnień,
-koszty utrzymania obiektów niezbędnych do realizacji zadania (zaplecza związanego z utrzymaniem obiektów, boisk sportowych),
-koszty transportu związanego z przemieszczaniem się zawodników pomiędzy obiektami, na których odbywać się będą zawody i treningi,
- koszty zatrudnienia sędziów prowadzących zawody posiadających stosowne uprawnienia (wg zasad określonych w odrębnych przepisach),
-inne wydatki rzeczowe związane z zabezpieczeniem cyklu szkoleniowego, w tym związane zapewnieniem wymogów BHP,
- koszty związane z ubezpieczeniem i rejestracją zawodników,
- koszty organizacji zawodów, meczy i imprez upowszechniających sport, kulturę fizyczną, rekreację wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.
4. Dotacje na realizację zadań publicznych w dziedzinie kultury fizycznej i sportu nie mogą być wykorzystywane na:
-zobowiązania powstałe przed i po okresie na który została zawarta umowa,
-nabycie gruntów,
-prace remontowo-budowlane,
-zadania inwestycyjne,
-działalność gospodarczą i polityczną,
-kary za niesportowe zachowania.
5. Przy rozpatrywaniu złożonych ofert i ich wyborze stosuje się zasady określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w szczególności przepisy ujęte w art. 5, art. 11-15 ustawy.
IV. TERMINY ORAZ WARUNKI REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO.
1. Zarządzenie Wójta jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy dotacji z podmiotem, którego oferta została wybrana w konkursie. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego. Wzór umowy określa Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorców ofert i ramowych wzorców umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorców sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
2. Dotowani są zobowiązani:
-przeznaczyć dotację wyłącznie na cel wskazany w ofercie oraz zawartej umowie,
-posiadania odrębnego rachunku bankowego,
-wyodrębnienia ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy,
-sporządzania i składania sprawozdań z wykonania zadania publicznego w terminie określonym w umowie. Wzór sprawozdania został przyjęty w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorców umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r. poz. 2057).
- Realizacja zadania powinna następuje od 1 marca 2024r do 15 grudnia 2024r.
- Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonych w kalkulacji przewidywanych kosztów, jeżeli nie nastąpi ich zwiększenie o więcej niż 20%.
- Zgodnie z art.17 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gmina Gródek nad Dunajcem ma prawo kontroli i oceny realizacji zadania obejmujące w szczególności stan realizacji, efektywność, rzetelność i jakość wykonania zadania, prawidłowość wykorzystania środków oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji.
V. TERMIN SKŁADANIA OFERT
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie w nieprzekraczalnym terminie do 26 stycznia 2024r. oferty w formie papierowej wraz z wymaganymi załącznikami na dzienniku podawczym w Urzędzie Gminy lub przesłanie oferty na adres Urzędu: 33-318 Gródek nad Dunajcem 54 (decyduje data wpływu). Oferty przesłane faksem nie będą rozpatrywane. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z adnotacją „KONKURS – ORGANIZACJE POZARZĄDOWE” ORAZ DOPISEK NIE OTWIERAĆ.
2. Złożona oferta musi być zgodna ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r, poz. 2057)
3. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowo złożone na obowiązującym formularzu w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym.
4. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone oferentowi bez otwierania kopert.
5. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie.
VI. KRYTERIA I TRYB WYBORU OFERT ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU.
- Prawidłowo złożone oferty rozpatrywane są pod względem formalnym i merytorycznym przez komisję powołaną Zarządzeniem Wójta Gminy Gródek nad Dunajcem w ciągu 7 dni od upływu terminu ich składania
- Przyjmuje się następujące kryteria formalne przy ocenie złożonych ofert:
- Oferent złożył ofertę w terminie określonym o konkursie,
- Oferta złożona w sposób zgodny z ogłoszeniem,
- Oferta zgłoszona na właściwym formularzu,
- Oferta posiada wypełnione wszystkie wymagane punkty formularza
- Oferta złożona przez podmiot uprawniony, który zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji prowadzi działalność w dziedzinie objętej konkursem,
- Oferta jest podpisana przez osoby do tego uprawnione zgodnie z zapisem KRS lub innego dokumentu potwierdzającego status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących
- Oferent złożył do konkursu 1 ofertę
- Wnioskowana kwota dotacji nie przekracza kwoty określonej w konkursie
- Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa przystępuje do oceny merytorycznej ofert z uwzględnieniem następujących kryteriów:
Kryteria oceny |
|||
Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta, planowany przez oferenta wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków, kwalifikacje osób, przy udziale których oferent realizować zadanie publiczne |
|
0-3 pkt
0-2 pkt
0-2 pkt 0-2 pkt |
|
Proponowana jakość wykonania zadania |
( wyczerpujące uzasadnienie potrzeby realizacji zadania, znaczenie realizacji zadania dla społeczności i odbiorców)
|
0-3 pkt
0-3 pkt
1 pkt 2 pkt
1 pkt 2 pkt |
|
Kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym: w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania |
|
0-2 pkt
0-1 pkt |
|
Udział wkładu własnego oferenta w stosunku do całości budżetu zadania |
|
2 pkt
3 pkt |
|
|
Rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczania otrzymanych środków |
0-2 pkt |
- Na etapie oceny merytorycznej oferty komisja może żądać od oferenta dodatkowych wyjaśnień treści oferty, z zastrzeżeniem, że złożone wyjaśnienia nie mogą skutkować zmianą oferty.
- Decyzje o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem w oparciu o rekomendację komisji w ciągu 7 dni od przedłożenia rekomendacji.
- Informacja o rozstrzygnięciu konkursu zostanie podana do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Gródek nad Dunajcem , w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu www.gminagrodek.pl.
- Podmioty składające oferty zostaną powiadomione o podjętej decyzji.
- Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem zastrzega sobie możliwość nie rozstrzygnięcia konkursu.
- Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem może odmówić przyznania dotacji bez podania przyczyny.
- Do Zarządzenia Wójta Gminy w sprawie wyboru ofert i udzieleniu dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
- Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem zastrzega sobie prawo do wyboru więcej niż jednej oferty w konkursie, w celu zapewnienia optymalnych warunków realizacji zadania określonego w niniejszym ogłoszeniu.
- Organizacja zobowiązana jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizacje zadania.
- Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego w terminie określonym w umowie.
VII. INFORMACJA O WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI W 2023.ROKU
- W 2023 roku na realizację zadań publicznych z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej przeznaczono łącznie 120 000 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych)
- Zadania podlegające dotowaniu z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej realizowane były przez:
- Gminny Klub Sportowy „ZAWISZA”
- Uczniowski Klub Sportowy „3Weronika Staszkówka Jelna”
- Uczniowski Ludowy Klub Sportowy „Przydonica”
- Ludowy Uczniowski Klub Sportowy „LIPIE”
VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.
Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej „RODO” (Dz. Urz. UE L 119.1 z 04.05.2016) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Gródek nad Dunajcem – mgr inż. Józef Tobiasz z siedzibą w Urzędzie Gminy Gródek nad Dunajcem, 33-318 Gródek nad Dunajcem 54.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych: Pana Roberta Koterlę, e-mail rkoterla@gminagrodek.pl, tel.18 440 10 35 wew.18.
- Organem zajmujący się nadzorem spraw dotyczących ochrony danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, Telefon: 606-950-000, gdzie ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach:
- wypełnienia obowiązków prawnych, ciążących na administratorze ( art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Gminę Gródek nad Dunajcem, jej organy i Urząd, a wynikających z przepisów szczególnych regulujących działalność (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),
- dla ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1 lit. d RODO),
- świadczenia na rzecz mieszkańców społecznie oczekiwanych usług dodatkowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy z Urzędem, w tym profilowania pod kątem badania zdolności finansowej, analizy ryzyka, itp. (art. 6 ust. 1 lit. b i art. 6 ust 1 lit a RODO),
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w różnych okresach czasu w oparciu o Instrukcję Kancelaryjną lub przepisy szczegółowe, nie dłużej niż wymaga tego obowiązujące prawo.
- Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia – bycia zapomnianym lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie*, wyłącznie na zasadach określonych w RODO (biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z przepisów prawa).
- Podane przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne w celu realizacji zadań przez Urząd.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.